Przepis na tort w trzech odsłonach

Witajcie!

Niech Was tytuł postu nie zmyli - Papierowy Potwór wcale zamienił się w cukiernię.  A szkoda… ;) Dziś przygotowałam dla Was kurs na trzy rodzaje tortów 3D do exploding boxów. Zaczynamy!

Uwaga: Torty w takich wymiarach jak w kursie mogą nie zmieścić się do standardowego exploding boxa robionego na bazie 10x10 cm. Ja nie korzystam z gotowych baz i moje pudełka mają wymiary 10x13 cm i co za tym idzie moje torty są trochę wyższe.





Przepis nr 1. Tort trzypiętrowy, z wystającymi blatami

Z papieru ozdobnego wycinamy:
3 koła różnej wielkości jako blaty tortu (ja wycięłam je nożyczkami ozdobnymi ale można też użyć odpowiednich wykrojników z falbanką),
3 koła jako spody
3 paski odpowiadające długością obwodom kół





1. Paski papieru bigujemy tak, aby na brzegach powstał margines 0,5 cm i nacinamy go w „ząbki”
2. Sklejamy paski tak, aby powstały z nich krążki
3. Ząbki krążków smarujemy klejem i przyklejamy do nich spody
4. Powtarzamy poprzedni krok z drugiej strony krążków przyklejając blaty




5. Sklejamy poszczególne piętra tortu ze sobą.




6. Ozdabiamy według uznania (Ja użyłam do dekoracji zrobionych przez siebie kwiatów, listków, perełek w płynie, pręcików, perełek i wstążki)





Przepis nr 2. Tort urodzinowy z girlandą

Z papieru ozdobnego wycinamy:
2  koła różnej wielkości jako spody
2  koła różnej wielkości jako blaty
2 paski odpowiadające długością obwodom kół
Dodatkowo potrzebne będą: kawałek sznurka, 2 patyczki (np. przycięte patyczki do szaszłyków) oraz małe chorągiewki (u mnie składające się w napis „sto lat”)





1. Paski papieru bigujemy tak, aby na brzegach powstał margines 0,5 cm, nacinamy go w „ząbki” i sklejamy paski tak, aby powstały z nich krążki
2. W dolnym blacie wycinamy po dwóch stronach małe dziurki – posłużą do przymocowania patyczków (ja zrobiłam to dziurkaczem kaletniczym ale można też w wyznaczonych miejscach naciąć papier nożykiem)
3. Sklejamy blat i spód z mniejszym krążkiem oraz przyklejamy blat z dziurkami do większego krążka i wkładamy patyczki w dziurki.
4. Patyczki przyklejamy od środka klejem z gorąco (Można do tego użyć również innego kleju ale wtedy trzeba poczekać aż wyschnie i patyczki będą się dobrze trzymać). Kiedy klej dobrze złapie możemy przykleić spód do większego krążka.




5. Przywiązujemy sznurek do patyczków i przyklejamy go kilkoma kropelkami kleju żeby się nie przesuwał.



6. Przyklejamy chorągiewki i dekorujemy tort (Ja do ozdoby tego tortu użyłam tylko wstążek)




Przepis nr 3. Tort wykończony koronką (ze skrytką na prezent)
Wycinamy z papieru ozdobnego:
Na tort:
2  koła różnej wielkości jako spody
2  koła  różnej wielkości jako blaty
2 paski odpowiadające długościom obwodów kół
Na skrytkę pod tortem:
1 koło mniejsze i  1 większe
Pasek odpowiadający długością obwodowi mniejszego kółka.




Tort:

1. Krótszy pasek papieru bigujemy z jednej strony tak, aby powstał margines 0,5 cm i nacinamy go w „ząbki”. Drugą stronę obu pasków wycinamy dziurkaczem brzegowym.
2. Blaty tortu podklejamy kółkami wyciętymi z beermaty.
3. Na paskach kilka milimetrów pod koronką rysujemy ołówkiem linię. Nakładamy na nią klej na gorąco i przyklejamy blaty tortu.
4. Do mniejszego krążka doklejamy spód.





5. Spód większego krążka wklejamy do środka tak, aby zakryć beermaty.
6. Mierzymy wysokość większego krążka od środka i docinamy pasek papieru na odpowiednią długość i szerokość.
7. i 8. Wklejamy pasek do środka blatu tak, aby zamaskować „lewą” stronę papieru.







Skrytka:
9. Pasek papieru przeznaczony na skrytkę bigujemy z jednej strony na ok. 0,5 cm i wycinamy „ząbki”. Sklejamy w krążek.
10. Mniejsze kółko wklejamy od środka krążka.
11. i 12. Krążek przyklejamy do większego kółka. Skrytka Gotowa ;)






13. Teraz możemy nałożyć tort na skrytkę i przejść do jego ozdabiania.




Ja użyłam do tego pasków papieru wyciętych tym samym dziurkaczem brzegowym którego użyłam do zrobienia pięter tortu, ręcznie robionych kwiatków oraz srebrnych i granatowych kryształków.


Uwaga: Pamiętajcie, że skrytka musi być o 2-3 mm mniejsza niż tort, tak żeby można było je bez problemu na siebie nałożyć.




Pozdrawiam Was,
Karola
www.instagram.com/wytwornia.cudow_handmade

Komentarze

  1. Wow! Ale super! Muszę koniecznie spróbować sama takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty